ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ


"Από τα μονοπάτια της φύσης...στα μονοπάτια της ζωής"


Σκοπός και Στόχοι. Το κύριο θέμα του προγράμματος ήταν το φυσικό περιβάλλον και η σχέση αλληλεξάρτησης του ανθρώπου από αυτό. Χρησιμοποιώντας ως μέσο την περιήγηση στη φύση και την παρατήρησή της, οι μαθητές και μαθήτριες:

  • Γνώρισαν το τοπικό οικοσύστημα, την πανίδα και τη χλωρίδα του.
  • Ανέπτυξαν φιλική στάση σε σχέση με το φυσικό περιβάλλον και έμαθαν πώς να το προστατεύουν μέσα από τις κατάλληλες ανθρώπινες παρεμβάσεις.
  • Κατανόησαν τη χρησιμότητα των μονοπατιών στο παρελθόν και την αξιοποίησή τους σήμερα για την  προσέλκυση εναλλακτικού και οικολογικού τουρισμού.
  • Έμαθαν σχετικά με τη σήμανση των μονοπατιών, βασικά στοιχεία προσανατολισμού και πώς να διαβάζουν έναν πεζοπορικό χάρτη.


Μεθοδολογία. Αρχικά προετοιμάστηκε το θέμα, διαχωρίστηκαν οι ομάδες και κάθε μια ανέλαβε συγκεκριμένες  αρμοδιότητες ή κάποιο θέμα για να διερευνήσει. Έτσι, συγκροτήθηκε ομάδα φωτογράφων, δημοσιογράφων, καθώς επίσης και ομάδες που ανέλαβαν να διερευνήσουν και να παρουσιάσουν στους υπόλοιπους μία εργασία επιλέγοντας κάποιο από τα παρακάτω θέματα: πεζοπορικές διαδρομές γύρω από το σχολείο, τα πιο γνωστά μονοπάτια της Ελλάδας, κανόνες και συμβουλές για μία ασφαλή πεζοπορία, σήμανση μονοπατιών, χρήση της πυξίδας, βασικές αρχές προσανατολισμού  κ.α. Στη συνέχεια συντέθηκαν οι εργασίες και παρουσιάστηκαν  στο σχολείο και στην ευρύτερη κοινότητα.  



Μέσα-Διαδικασία. Το ενδιαφέρον και η συμμετοχή των μαθητών στο πρόγραμμα αυξήθηκε και από μία προγραμματισμένη διανυκτέρευση σε ένα Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που υλοποιούσε κάποιο ανάλογο με το θέμα πρόγραμμα. Κατά την επίσκεψη αυτή, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τις φυσικές ομορφιές του τόπου, να περπατήσουν στα μονοπάτια του και να γνωρίσουν τη χλωρίδα, την πανίδα και τις συνήθειες των ανθρώπων του. 

Τέλος, μία άλλη δράση που κινητοποίησε το ενδιαφέρον των μαθητών  για να περπατήσουν σε σχετικά μεγάλες αποστάσεις ήταν το «κυνήγι του θησαυρού». Οι μαθητές χωρίστηκαν  σε ομάδες και προσπάθησαν να βρουν τον θησαυρό ακολουθώντας τις οδηγίες που βρήκαν σε κάποιον αρχικό σταθμό. Έτσι  κινούμενοι  σε μία μεγάλη πεζοπορική διαδρομή ιδιαίτερου φυσικού κάλλους  και ανακαλύπτοντας τον έναν σταθμό μετά τον άλλον, κάλυψαν μία μεγάλη απόσταση περπατώντας, διασκεδάζοντας και γυμνάζοντας τον εαυτό τους.



 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου